ARTIST-INFO

Denne side henvender sig til artister, crew og management i forbindelse med optræden på Ringsted Festival. Har du spørgsmål til indholdet af siden, er du altid velkommen til at kontakte os. Kontaktoplysninger findes nederst på siden.


Akkreditering

En komplet liste over fulde navne på alle i jeres produktion (band, crew, chauffører, merchandise mv.) skal fremsendes på mail til akkreditering@ringstedfestival.dk senest den 1. juli.

OBS. Listen skal udspecificeres med hvilken rolle hver især har (artist, tourmanager, chauffør mv).

I modtager efterfølgende en mail retur med vouchers i pdf format, der udgør jeres billetter. Det vil være en stor hjælp, samt gøre jeres check-in meget lettere, hvis I fordeler disse vouchers inden ankomst og medbringer dem i check-in. Er det ikke muligt, løser vi det naturligvis på dagen.

Ved spørgsmål til akkreditering eller gæstelister, kontakt venligst ansvarlig for artist check-in Ann-Christel Gredal.

Gæsteliste

Ringsted Festival giver adgang til én gæst pr. bandmedlem. Gæster får adgang til publikumsområdet på spilledagen, og modtager et almindeligt en-dags armbånd. Gæster har ikke adgang backstage.

En navneliste over jeres gæster skal ligeledes sendes til akkreditering@ringstedfestival.dk senest den 1. juli, hvorefter vi sender pdf vouchers retur, som skal medbringes i check-in. Bemærk at alle vouchers er personlige, og der skal fremvises billede ID ved check-in.

Kørselstilladelser

Skal bestilles på mail til akkreditering@ringstedfestival.dk senest den 1. juli. Noter venligst hvor mange køretøjer I ønsker at medbringe, størrelse på bilen/bilerne og om der er behov for at køre direkte til load-in og/eller parkering.

Kørselstilladelser vil ligge klar i check-in og bliver udleveret ved armbåndspåsættelse.

Check-in og ankomst

Ved ankomst til festivalen, kør venligst til Tværallé 5, 4100 Ringsted via Teglovnsvej (følg skiltene til check-in). Her udleveres jeres armbånd, ved fremvisning af jeres vouchers, der er tilsendt på mail. Gæster skal også checke ind her, men kan ikke køre ind sammen med bandet, da gæster ikke har adgang backstage. Efter jeres gæster har fået armbånd i check-in, kan de benytte en af festivalens to hovedindgange.

Kørselsvejledning:

Tag afkørsel 36 (Ringsted N) og fortsæt via Nordre Ringvej – Nørregade – Bøllingsvej – Teglovnsvej – Tværallé. Følg skiltene til check-in. Bemærk: Det er ikke muligt at køre via Anlægsvej, da vejen er spærret.

GPS-adressen til artist check-in er: Tværallé 5, 4100 Ringsted.

 

 

Dressing rooms

For bands der spiller på Anlægsscenen eller reaktoren, vil omklædningsrum findes i anlægspavilionen, bag Anlægsscenen. De mindre scener er der et ”klargøringsrum” til brug lige inden showstart ved anlægspavilionen.

Dressing rooms er klar til ankomst to timer før show, og skal forlades en time efter show. Ved ankomst tidligere henvises til vores loungeområde.

Catering

I backstageområdet findes artistbespisningen, som er en grillbuffet bestående af flere forskellige slags kød, kartofler, salater, brød og kage/dessert. Bordreservation sker ved ankomst.

Bestilling af mad til vegetarer, veganere, allergikere eller ved særlige behov bedes sendt til Kim Meldgaard senest den 1. juli.  Det gælder også take away som sandwich mm.

Merchandise

Ringsted Festival stiller et telt til rådighed indrettet med borde, belysning og strøm til band merchandise. Teltet er placeret umiddelbart i forbindelse med Anlægsscenen.

Der kan ikke sælges merchandise fra andre placeringer på festivalpladsen. Artisten sørger selv for bemanding og håndterer selv varer og betaling.

Kontakt venligst produktionsansvarlig Kaylee Pearson hvis I medbringer merchandise, for at reservere plads i boden. OBS. der må max. være 2 merchandisesælgere per band.

Scene

Ringsted Festival stiller en stabil og overdækket scene til rådighed. Profesionelle lyd- og lys teknikere er tilstede på festivalen og scenerne alle dage.
Hver scene har også en stagemanager tilstede. Disse har et hold af stagehands til hjælp både ved jeres ankomst/load-in og jeres afrejse/ load out.

Medbringes pyroteknik, skal der skal ansøges om brug af dette hos det lokale beredskab senest den 1. juli. 

 

Tekniske specifikationer

Anlægsscenen audio specifikation

Wedges:
10  HiQ 115 8 sends LAB PLM10000

Side fill:
4  ARCS Focus
4  SB18

Drum fill:
Meyer 650P

 

 

 


PA:
16 K1
6   Kara under hang
12 KS28
4   Kara front fill
1   LA8/12X amping

FOH:
Soundcraft Vi6

MON:
Midas XL4
16ch. EQ-station

Anlægsscenen lys specifikation

12 x Martin Mac Quantum Profil
12 x Robe Robin Spiider
12 x Martin Atomic 3000
12 x 2-Lite Blinder
24 x Par 64 - Frontlys 
2 x Røg m. Blæs

Pult: MA Onpc Command Wing.


Reaktoren audio specifikation

Wedges:
10  JBL P723 8 sends

Side fill:
4  ARCS Wifo
4  SB18

Drum fill:
Meyer 650P

 

 

 

PA:
16 K2
6   KS28
4   Kara front fill
1   LA8/12X amping

FOH:
Midas Pro2

MON:
Midas XL4
16ch. EQ-station

Reaktoren lys specifikation

12 x Acme Xa-400 Spot Pro
12 x Robe Robin LEDBeam 150
6 x Martin Atomic 3000
6 x 2-Lite Blinder
12 x Par 64 - Frontlys
2 x Røg m. Blæs

Deko: 200 x SGM LT100 Rør - Styres via Madrix 

Pult: Avolites Tiger Touch


 Anlægsscenen tegning

Anlægsscene
Anlægsscene
Anlægsscene
Anlægsscene

Tekniske specifikationer for lyd, lys og scene på de andre scener bliver opdateret her snarest.

Har I nogle spørgsmål vedr. specs, kontakt venligst produktionsansvarlig Kaylee Pearson.

OBS. rundt om Anlægsscenen har vi en lyskæde, som ikke vil blive slukket under shows.

Den ser således ud:

Anlægslys

 

Lydrestriktioner

Festivalen er underlagt følgende restriktioner af Ringsted Kommune, som skal følges på alle scener:

  • Der er kun lydprøver over de store lydanlæg onsdag mellem kl. 16:00 og 20:00

  • Alle øvrige lydprøver foregår på monitorer med lavt lydniveau

  • Der foretages ingen afspilning af playlister mellem de enkelte kunstnere under festivalen

  • Ringsted Festival opererer med et maksimalt lydniveau ved FOH på 102 – 103 dB(A)

  • Der vil ske en logning af lydniveauerne, således at støjen fra festivalen kan dokumenteres ved evt. efterfølgende klagesager

Det er Ringsted Festivals stagemanager der afgør lydniveauet ved hver scene. Enhver henstilling fra stagemanager eller festivalledelsen vedr. lydniveauet skal øjeblikkeligt efterkommes.

Oversigtskort

Opdateres snarest


Kontaktpersoner

Produktionsansvarlig
Kaylee Wesley Pearson
kwp@ringstedfestival.dk

Backstage
Kim Meldgaard
kme@ringstedfestival.dk

Presseansvarlig 
Christian Pedersen
presse@ringstedfestival.dk

Check-in
Ann-Christel Gredal
akkreditering@ringstedfestival.dk

Stagemanager Anlægsscenen
Tommy Bertelsen
tommy@bombom.dk

Stagemanager Reaktoren
Rasmus Larsen
rasmusblarsen@gmail.com

Stagemanager Pamperhalle
Thorsten Christiansen
torsten@kanonproduktion.dk

Stagemanager Det Irske Telt
Neil Brophy
brophybookings@gmail.com

Stagemanager Eldorado

Morten Stuckert
morten@yousat.dk


Stagemanager Salsa Land
Laura Perez
layocope_1@hotmail.com