Artist-info

Denne side henvender sig til artister, crew og management i forbindelse med optræden på Ringsted Festival. Har du spørgsmål til indholdet af siden, er du altid velkommen til at kontakte os. Kontaktoplysninger findes nederst på siden.


Akkreditering

For at vi kan oprette armbånd til band og crew, beder vi jer om at sende en navneliste med fulde navne til akkreditering@ringstedfestival.dk. I modtager herefter vouchers retur i pdf format, som skal medbringes i check-in.

Gæsteliste

Ringsted Festival giver adgang til én gæst pr. bandmedlem. Gæster får adgang til publikumsområdet på spilledagen, og modtager et almindeligt en-dags armbånd. Gæster har ikke adgang backstage.

En navneliste over jeres gæster skal ligeledes sendes på mailadressen ovenfor, hvorefter vi sender pdf vouchers retur, som skal medbringes i check-in. Bemærk at alle vouchers er personlige, og der skal fremvises billede ID ved check-in.

Kørselstilladelser

Skal bestilles på mail til akkreditering@ringstedfestival.dk, hvorefter I vil modtage dem retur som pdf format. Noter venligst hvor mange køretøjer I ønsker at medbringe, størrelse på bilen/bilerne og om der er behov for at køre direkte til load-in og/eller parkering.

Check-in og ankomst

Ved ankomst til festivalen, kør venligst til Tværallé 5, 4100 Ringsted (følg skiltene til check-in). Her udleveres jeres armbånd, ved fremvisning af jeres vouchers, der er tilsendt på mail.

Gæster skal også checke ind her, men kan ikke køre ind sammen med bandet, da gæster ikke har adgang backstage. Efter jeres gæster har fået armbånd i check-in, kan de benytte en af festivalens to hovedindgange.

Dressing rooms

Dressing rooms er klar til ankomst to timer før show, og skal forlades en time efter show. Ved ankomst tidligere henvises til vores loungeområde. Koder til WiFi samt nøgle til bad udleveres i receptionen.

Catering

I backstageområdet findes artistbespisningen, som er en grillbuffet bestående af flere forskellige slags kød, kartofler, salater, brød og kage/dessert. Bordreservation sker ved ankomst.

Bestilling af mad til vegetarer, veganere, allergikere eller ved særlige behov bedes sendt til Kim Meldgaard på kme@ringstedfestival.dk. Det gælder også take away som sandwich mm.

Tekniske specifikationer

Tekniske specifikationer for lyd, lys og scene fremsendes af produktionsleder. Har I nogle spørgsmål vedr. specs, kontakt venligst Martin Schäfer Svendsen på ms@ringstedfestival.dk.

Lydrestriktioner

Festivalen er underlagt følgende restriktioner af Ringsted Kommune, som skal følges på alle scener:

  • Der er kun lydprøver over de store lydanlæg onsdag mellem kl. 16:00 og 20:00
  • Alle øvrige lydprøver foregår på monitorer med lavt lydniveau
  • Der foretages ingen afspilning af playlister mellem de enkelte kunstnere under festivalen
  • Ringsted Festival opererer med et maksimalt lydniveau ved FOH på 102 – 103 dB(A)
  • Der vil ske en logning af lydniveauerne, således at støjen fra festivalen kan dokumenteres ved evt. efterfølgende klagesager

Det er Ringsted Festivals stagemanager der afgør lydniveauet ved hver scene. Enhver henstilling fra stagemanager eller festivalledelsen vedr. lydniveauet skal øjeblikkeligt efterkommes.


Kontaktpersoner

Produktionsleder
Martin Schäfer Svendsen
ms@ringstedfestival.dk

Produktionsassistent
Kaylee Wesley Pearson
kwp@ringstedfestival.dk

Backstage
Kim Meldgaard
kme@ringstedfestival.dk

Sikkerhedschef
Michael Dam Larsen
mdl@ringstedfestival.dk

Akkreditering og check-in
Ann-Christel Gredal
ac@ringstedfestival.dk

Elektricitet
Rune Løvstad
rlo@ringstedfestival.dk

Stage Managers

Anlægsscenen
Tommy Bertelsen
tbe@ringstedfestival.dk

Reaktoren
Per Mejldal
pme@ringstedfestival.dk

Pamperhalle
Mikael Thomsen
mth@ringstedfestival.dk

Det Irske Telt
Mikkel Knudsen
mkn@ringstedfestival.dk

Øen
Søren Krøll
sk@ringstedfestival.dk