ARTIST-INFO

Denne side henvender sig til artister, crew og management i forbindelse med optræden på Ringsted Festival. Har du spørgsmål til indholdet af siden, er du altid velkommen til at kontakte os. Kontaktoplysninger findes nederst på siden.


Akkreditering

En komplet liste over fulde navne på alle i jeres produktion (band, crew, chauffører, merchandise mv.) skal fremsendes på mail til akkreditering@ringstedfestival.dk senest den 1. juni 2018.

OBS. Listen skal udspecificeres med hvilken rolle hver især har (artist, tourmanager, chauffør mv).

I modtager efterfølgende en mail retur med vouchers i pdf format, der udgør jeres billetter. Det vil være en stor hjælp, samt gøre jeres check-in meget lettere, hvis I fordeler disse vouchers inden ankomst og medbringer dem i check-in. Er det ikke muligt, løser vi det naturligvis på dagen.

Ved spørgsmål til akkreditering eller gæstelister, kontakt venligst ansvarlig for artist check-in Ann-Christel Gredal.

Gæsteliste

Ringsted Festival giver adgang til én gæst pr. bandmedlem. Gæster får adgang til publikumsområdet på spilledagen, og modtager et almindeligt en-dags armbånd. Gæster har ikke adgang backstage.

En navneliste over jeres gæster skal ligeledes sendes til akkreditering@ringstedfestival.dk senest den 9. juli 2018, hvorefter vi sender pdf vouchers retur, som skal medbringes i check-in. Bemærk at alle vouchers er personlige, og der skal fremvises billede ID ved check-in.

Kørselstilladelser

Skal bestilles på mail til akkreditering@ringstedfestival.dk senest den 9. juli 2018, hvorefter I vil modtage dem retur som pdf format. Noter venligst hvor mange køretøjer I ønsker at medbringe, størrelse på bilen/bilerne og om der er behov for at køre direkte til load-in og/eller parkering.

Check-in og ankomst

Ved ankomst til festivalen, kør venligst til Tværallé 5, 4100 Ringsted via Teglovnsvej (følg skiltene til check-in). Her udleveres jeres armbånd, ved fremvisning af jeres vouchers, der er tilsendt på mail. Gæster skal også checke ind her, men kan ikke køre ind sammen med bandet, da gæster ikke har adgang backstage. Efter jeres gæster har fået armbånd i check-in, kan de benytte en af festivalens to hovedindgange.

Kørselsvejledning:

Tag afkørsel 36 (Ringsted N) og fortsæt via Nordre Ringvej – Nørregade – Bøllingsvej – Teglovnsvej – Tværallé. Følg skiltene til check-in. Bemærk: Det er ikke muligt at køre via Anlægsvej, da vejen er spærret.

GPS-adressen til artist check-in er: Tværallé 5, 4100 Ringsted.

 

 

Dressing rooms

For bands der spiller på Anlægsscenen eller reaktoren, vil omklædningsrum findes i anlægspavilionen, bag Anlægsscenen. Bag de mindre scener er der et ”klargøringsrum” til brug lige inden showstart. 

Dressing rooms er klar til ankomst to timer før show, og skal forlades en time efter show. Ved ankomst tidligere henvises til vores loungeområde. Koder til WiFi samt nøgle til bad udleveres i receptionen.

Catering

I backstageområdet findes artistbespisningen, som er en grillbuffet bestående af flere forskellige slags kød, kartofler, salater, brød og kage/dessert. Bordreservation sker ved ankomst.

Bestilling af mad til vegetarer, veganere, allergikere eller ved særlige behov bedes sendt til Kim Meldgaard senest den 01. juni 2018.  Det gælder også take away som sandwich mm.

Merchandise

Ringsted Festival stiller et telt til rådighed indrettet med borde, belysning og strøm til band merchandise. Teltet er placeret umiddelbart i forbindelse med Anlægsscenen.

Der kan ikke sælges merchandise fra andre placeringer på festivalpladsen. Artisten sørger selv for bemanding og håndterer selv varer og betaling.

Kontakt venligst produktionsansvarlig Kaylee Pearson hvis I medbringer merchandise, for at reservere plads i boden. OBS. der må max. være 2 merchandisesælgere per band.

Scene

Ringsted Festival stiller en stabil og overdækket scene til rådighed. Profesionelle lyd- og lys teknikere er tilstede på festivalen og scenerne alle dage.
Hver scene har også en stagemanager tilstede. Disse har et hold af stagehands til hjælp både ved jeres ankomst/load-in og jeres afrejse/ load out.

Medbringes pyroteknik, skal der skal ansøges om brug af dette hos det lokale beredskab senest den 1. juni 2018. 

 

Tekniske specifikationer

Anlægsscenen audio specifikation

Wedges:
10  HiQ 115 8 sends LAB PLM10000

Side fill:
4  ARCS Focus
4  SB18

Drum fill:
Meyer 650P

 

 

 


Acc.
2 pcs. Look Viper delux smoke
2 pcs. Robert juliat Aramis 2500W 

LED Screen
2 pcs. 7mm LED Screen  modtager HDSDI

PA:
16 K1
6   Kara under hang
12 SB28
4   Kara front fill
1   LA8 amping

FOH:
Soundcraft Vi6

MON:
Midas XL4
16ch. EQ-station

Anlægsscenen lys specifikation

Main-Light
24 pcs. Martin Encore CLD
16 pcs. SGM Q7 RGBW Strobs
16 pcs. 2Lits Blinder
10 pcs. SGM Giotto 1500 Wash (front light) 
1 pcs. Grand MA2 Lite 

 


Reaktoren audio specifikation

Wedges:
10  JBL P723 8 sends

Side fill:
4  d&b C4 TOP
4  d&b C4 SUB

Drum fill:
Meyer 650P

 

 

 

Acc.
2 pcs. Smoke factor Tourhazer2

LED Screen
2 pcs. 4mm LED Screen  modtager HDSDI

Deko:
SGM LT100 Tube System on all side 

PA:
16 K2
8   SB28
4   Kara front fill
1   LA8 amping

FOH:
Digico SD8

MON:
Midas XL250
16ch. EQ-station

Reaktoren lys specifikation

Main-light
12 pcs. Robe Spiider LED Wash ml. 
16 pcs. Lightsky Aquabeam 440W Cmy
16 pcs. SGM Q7 RGBW Strobs
12 pcs. Par64 1000W Frontlight
4 pcs. 2 lits Blinder

1 pcs. Chamsys MQ100 Light consol 


 

Tekniske specifikationer for lyd, lys og scene på de andre scener bliver opdateret her snarest.

Har I nogle spørgsmål vedr. specs, kontakt venligst produktionsansvarlig Kaylee Pearson.

OBS. rundt om Anlægsscenen har vi en lyskæde, som ikke vil blive slukket under shows.

Den ser således ud:

Anlægslys

 

Lydrestriktioner

Festivalen er underlagt følgende restriktioner af Ringsted Kommune, som skal følges på alle scener:

  • Der er kun lydprøver over de store lydanlæg onsdag mellem kl. 16:00 og 20:00
  • Alle øvrige lydprøver foregår på monitorer med lavt lydniveau
  • Der foretages ingen afspilning af playlister mellem de enkelte kunstnere under festivalen
  • Ringsted Festival opererer med et maksimalt lydniveau ved FOH på 102 – 103 dB(A)
  • Der vil ske en logning af lydniveauerne, således at støjen fra festivalen kan dokumenteres ved evt. efterfølgende klagesager

Det er Ringsted Festivals stagemanager der afgør lydniveauet ved hver scene. Enhver henstilling fra stagemanager eller festivalledelsen vedr. lydniveauet skal øjeblikkeligt efterkommes.

 


Kontaktpersoner

Produktionsansvarlig
Kaylee Wesley Pearson
kwp@ringstedfestival.dk

Backstage
Kim Meldgaard
kme@ringstedfestival.dk

Presseansvarlig 
Christian Pedersen
presse@ringstedfestival.dk

Check-in
Ann-Christel Gredal
akkreditering@ringstedfestival.dk

Stagemanager Anlægsscenen
Tommy Bertelsen
tommy@bombom.dk

Stagemanager Reaktoren
Per Mejldal
showcrew@showcrew.dk

Stagemanager Pamperhalle
Kim Helmer Andersen
konghelmer@hotmail.com

Stagemanager Det Irske Telt
Rasmus Larsen
rasmusblarsen@gmail.com

Stagemanager Salsa Land
Laura Perez
layocope_1@hotmail.com